Н.А. ПАСТУШЕНКО
Черкаський медичний коледж
ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ
ЗАСОБІВ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В НЕМОВНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Практика
вказує на той факт, що останнім часом навчальний план в навчальних закладах передбачає досить обмежену кількість годин, що
призначено на вивчення іноземної мови. При цьому обсяг потоку навчальної
інформації підвищується, і навіть за умови збільшення кількості годин та
введення факультативних курсів стає все важче охопити всі аспекти навчання
іноземним мовам і озброїти майбутніх фахівців всіма знаннями, необхідними їм
для того, щоб вільно орієнтуватися в сучасному морі інформації. З цієї причини
перед вищою школою постає необхідність розвивати такі методи навчання, які
навіть в таких умовах дозволили б домогтися досить високого рівня знань студентів, а також забезпечити ефективність їхньої самостійної
роботи.
У розв’язанні цих проблем важливе місце займає
комп’ютерне програмне забезпечення освітнього процесу. Завдяки можливості
зберігати та сумісно використовувати великий обсяг текстового, звукового та
візуального матеріалу, комп’ютер став потужнім і зручним засобом підтримки та
збагачення існуючих навчальних планів. Однак, якщо дослідженню можливостей
використання інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) в процесі навчання
іноземних мов присвячено значну кількість наукових праць вітчизняних та
закордонних фахівців, то питання про доцільність їх використання під час самостійного навчання досліджено ще не достатньо.
Одними з сучасних і перспективних
ІКТ є мультимедійні технології (ММТ). Під мультимедійною технологією ми
розуміємо візуалізувати абстрактну інформацію за
рахунок динамічного представлення процесів і т. п. Нині в
навчальних закладах з метою підтримки та збагачення
навчального плану найчастіше використовують такі мультимедійні
продукти, як:
· інтерактивні довідники та матеріали для самоосвіти (словники, енциклопедії,
самовчителі різних мов тощо);
· освітні програми разом з іграми.
Отже у методистів з’явилася змога створювати адаптивні дидактичні матеріали, з якими
студенти можуть працювати самостійно, в індивідуальному темпі, в
заданій чи вільній послідовності, не відчуваючи багатьох
труднощів самостійної роботи. Інтерактивність дозволяє, деякою мірою,
керувати наданням інформації: студенти можуть індивідуально
змінювати настройки, вивчати результати, а також відповідати на
запити програми про конкретні побажання користувача. Вони
також можуть встановлювати швидкість надання матеріалу
і кількість повторень, що відповідають їх індивідуальним
академічним потребам. Саме завдяки інтерактивності комп’ютера
стало можливим використання технічних засобів для
забезпечення самостійної роботи студентів.