М.В. СМИРНОВА
Черкаський
медичний коледж
СУЧАСНИЙ АСПЕКТ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ
На сьогоднішній день існують дві найпопулярніші методики викладання: к л а с и ч н а та к о м у н і к а т и в н а.
Класичну методику найчастіше використовують викладачі вузів.
Вивчення англійської мови за допомогою цього підходу починається з
"нуля", алфавіту та фонетики. Увага рівномірно приділяється всім
чотирьом аспектам вивчення мови: аудіюванню, граматиці, читанню, говорінню.
Цей підхід дає
стабільні фундаментальні знання, які допомагають більше розуміти, аніж формувати і висловлювати свої власні думки іноземною мовою. Переваги: фундаментальний
підхід, комплекс вивчення всіх аспектів мови, довгостроковий результат.
Недоліки: великі затрати часу на вивчення, недостатньо уваги приділяється
спілкуванню.
При вивченні іноземної мови головною метою є - навчитися говорити.
Тому комунікативна методика повинна бути
найпопулярнішою методикою вивчення англійської мови в вузах, тому що найбільше
уваги у цьому методі приділяється говорінню і аудіюванню, тобто основна
частина уроку буде присвячена спілкуванню. Викладач повинен занурити студента в
англомовне середовище, навчити спілкуватися англійською мовою, вивчити лексику.
Комунікативний підхід передбачає багато взаємодії між
студентами на уроці, парні та групові завдання. Це
надає студенту розвинути діалогічне та монологічне мовлення.
Переваги: формування навичок спілкування, неформальна
форма навчання.
Недоліки: менше уваги приділяється граматиці. Також
вагомою перевагою данної методики є те, що в ній використовуються інформаційні
технології і технології мультимедіа. Ці технології здатні сильно змінити
існуючу систему навчання. Більшість людей запам"ятовує 5% почутого й 20%
побаченого. Одночасне використання аудіо- і відеоінфо підвищує засвоєння до
40-50%. Застосування мультимедіа на уроці є досить успішним й має такі напрями:
відеоенциклопедії, тренажери, ситуаційно-рольові ігри, елекронні лекторії,
інтелектуальні гіди, слайди, фільми.
Використання інформаційно комп"ютерної технології активізує пам"ять і
емоційне сприйняття студента, підвищує інтерес і ступінь мотивації (а я
кщо є мотив - є успіх), виробляється самостійність прийняття рішень, застосування індивідуального і диференційованого підходу, застосування кольору, графіки, звуку дозволяють відтворити реальну обстановку діяльності.