І.М. КРИВОВ’ЯЗ
Черкаський медичний коледж
ГРА – ЕФЕКТИВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПРИЙОМ НА ЗАНЯТТЯХ З
ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
The article highlights
such teaching method used at the lessons of the foreign language as a game. It
helps to memorize new words, activates
communication, removes psychological barrier.
Актуальність теми зумовлена пошуком прийомів навчання для
забезпечення комунікативної активності студентів, їхнього живого спілкування на заняттях з іноземної мови.
Активізація спілкування досягається різними методами. Одним з таких методів є
гра. Саме гра є найефективнішим прийомом досягнення мети навчання іноземної
мови – використовувати мовленнєві функції для реальних комунікативних цілей.
Використання гри сприяє мимовільному запам'ятовуванню
мовного матеріалу і формуванню міцних навичок усного мовлення. Гра, з одного
боку, сприяє активізації емоцій та емоційної пам'яті, з іншого – містить
необхідні для навчання одиниці
монологічного та діалогічного мовлення.
Гра створює умови для природного спілкування, пробуджує
учнів до активної участі у навчальному процесі, з
використанням їхньої фантазії та уяви. Вона може бути гарним матеріалом для
уведення, закріплення та подальшої активізації дій учнів з навчальним
матеріалом, особливо з лексичним.
За допомогою гри переборюється психологічний бар’єр –
страх, тому всі учні, і навіть найслабші, приймають участь у грі, хоча б в
одному з етапів.
Для ігрових прийомів характерні певні особливості, що
відрізняють їх від традиційних:
1) активізація
мислення і поведінки студента;
3) задіяність всіх
студентів у навчальному процесі;
4) обов'язковість взаємодії с студентів між собою та викладачем;
5) емоційність;
6) самостійність прийняття
рішень;
7) бажання набути
вміння і навички за відносно короткий термін.
Крім того, що гра стимулює процес мислення і спонукає до
творчості, допомагає студентам розвивати та застосовувати на практиці
мовленнєві вміння, формує мотивацію до навчання, вона також підвищує інтерес
студентів учнів до занять, а головне – робить їх навчання цікавим, змістовним і
творчим.
Навіть вивчення нудного та складного матеріалу можна
зробити цікавішим та легшим за допомогою такого навчального прийому.